Βρήκα λοιπόν πρωί πρωί μπροστά μου ένα προεκλογικό illoustration παραταξιακό φυλλάδιο που το βλέπουμε συχνά πυκνά τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για τον Δημότη. Δεν θα αναφερθώ σε όλα όσα γράφει σήμερα πάρα μόνο σε ένα.
Το OPEN MALL.
Και για να Δούμε, τι Ακριβώς είναι Αυτό στην Πραγματικότητα ?
Για την ακρίβεια, πρόκειται για τα ανοικτά εμπορικά κέντρα των καταστημάτων που θα βρίσκονται σε παραδοσιακές πιάτσες ή κεντρικούς δρόμους των μεγάλων πόλεων.
Αυτά ο καταναλωτής θα τα διακρίνει από την οριοθέτησή τους με διάφορους τρόπους, όπως από έργα που θα ενοποιούν ανοικτούς χώρους με τουλάχιστον 50 καταστήματα και σε μία έκταση ενός τετραγωνικού χιλιομέτρου.
Θα έχουν κοινή μορφή δηλαδή κοινή εξωτερική εμφάνιση όπως τέντες, ζαρντινιέρες, ταμπέλες ομοιόμορφες κ.λ.π.
Εκεί οι πολίτες θα πηγαίνουν για ψώνια ή για να απολαύσουν τον καφέ και το φαγητό τους έχοντας την αίσθηση πως βρίσκονται σε ένα μεγάλο οργανωμένο mall. Με τη μόνη διαφορά ότι αυτό θα είναι ανοικτό και μέσα στην πόλη.
Οι επιχειρήσεις θα παρέχουν ειδικές κάρτες πιστότητας για αγορά προϊόντων σε ειδικές τιμές, ή σε χαμηλότερες με τη συγκέντρωση κάποιων πόντων κ.λπ. που και αυτή η πλατφόρμα θα είναι μέσα στην χρηματοδότηση του έργου.
Η υλοποίηση και συντονισμός των ενεργειών για τη δημιουργία των open mall θα γίνεται από τον οικείο εμπορικό σύλλογο με τη συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων, των καταστημάτων εστίασης, των επιχειρήσεων στάθμευσης, των πολιτιστικών ιδρυμάτων κ.α. της περιοχής αυτής.
Αποσκοπεί στο να αναδείξει τα εμπορικά κέντρα των πόλεων, αλλά και τις εμπορικές επιχειρήσεις των ευρύτερων εμπορικών περιοχών, σε ενιαία κέντρα με δυνατότητες που να συνδυάζουν το πολιτιστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία, το αγοραστικό όφελος και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών.
Παράλληλα θα συντελέσει στην τόνωση της αγοράς στα εμπορικά κέντρα των πόλεων, στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους, καθώς και στην επανεδραίωσή τους ως ελκυστικούς προορισμούς για αγορές, διασκέδαση και κέρδος, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση των εμπορικών επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνθηκών της οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, οι εμπορικοί σύλλογοι θα χρηματοδοτηθούν ώστε στα ανοικτά εμπορικά κέντρα να αναπτύξουν:
Υποδομές Ενέργειες χωροθέτησης και χαρτογράφησης των εμπορικών κέντρων σε συνδυασμό με τη δημιουργία σχετικών υποδομών.
Οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ, π.χ. ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή (loyalty schemes) με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις (στην οποία θα συμμετέχουν εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, παιδότοποι κ.λπ.).
Οργανωμένη και συστηματική προώθηση, προβολή ή επικοινωνία των επιχειρήσεων της εμπορικής περιοχής που συμμετέχουν στη δράση. Δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό όφελος με την ψυχαγωγία, με πολιτιστικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα (π.χ. street events, social events).
Στα δικά μας τώρα.
Ο βασικός φορέας υλοποίησης ήταν ο Δήμος σε συνεργασία με το Επιμελητήριο και ο Σύλλογος έπρεπε να βρει τα καταστήματα. Τα καταστήματα βρέθηκαν αλλά οι ημερομηνίες κατάθεσης του προγράμματος εξέπνευσαν χωρίς να υπάρξει καμία ενημέρωση παρά μόνο μετά από ερώτημα για το τι έχει γίνει και αν κατατέθηκε η πρόταση.
Έτσι χάθηκαν 1.900.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ και μια ευκαιρία να γίνει κάτι για την εμπορικότητα της πόλης. Γιατί με τα 400.000 € θα γίνονταν τα έργα για τις προσόψεις, τέντες κ.λ.π. και το υπόλοιπο 1.500.000 € θα πήγαινε σε υποδομές, πάρκα, κ.λ.π.
Έτσι, για την Ιστορία!!!